Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej, cyfrowej lub informacyjno-komunikacyjnej

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Kto może złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej, cyfrowej  lub informacyjno-komunikacyjnej w podmiocie publicznym?

Zgodnie z art. 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami wniosek o zapewnienie dostępności może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego.

WAŻNE – warunkiem złożenia wniosku jest posiadanie interesu faktycznego wobec instytucji. Interes faktyczny to  potrzeba skorzystania z usług świadczonych przez podmiot publiczny.

Co napisać we wniosku?

Ustawa dokładnie precyzuje dane, które musza się tam znaleźć. A są to:

  • dane kontaktowe wnioskodawcy, czyli czyli Twoje imię i nazwisko, adres, ewentualnie numer telefonu i adres e-mail (jeśli posiadasz)
  • wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym, cyfrowym lub informacyjno-komunikacyjnym,
  • wskazanie sposobu kontaktu z Wnioskodawcą, czyli jak można się z Tobą skontaktować
  • wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, czyli w jaki sposób według Ciebie należałoby zlikwidować istniejącą barierę

Wniosek o zapewnienie dostępności można złożyć:

  • osobiście: w siedzibie Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Olsztynie - Delegatura w Elblągu, ul. Wojska Polskiego 1, 82-300 Elbląg, od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 - 15.30
  • drogą pocztową na adres: Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Olsztynie - Delegatura w Elblągu, ul. Wojska Polskiego 1, 82-300 Elbląg
  • na adres mailowy: elblag@ih.olsztyn.pl
  • na adres Elektronicznej Skrytki Podawczej na ePUAP: /p81e83omk6/SkrytkaESP

Podmiot publiczny powinien zapewnić dostępność (zrealizować żądanie) bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia Wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. Jeżeli zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, np. ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia Wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności, proponując dostęp alternatywny.

W przypadku, gdy podmiot publiczny nie zapewni wnioskowanej dostępności w sposób i w terminie wyżej wskazanym, Wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni liczonych od dnia upływu terminów, o których mowa powyżej.

Pliki

Wniosek o zapewnienie dostępności

 

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:WIIH Olsztyn
Data utworzenia:2022-11-08
Data publikacji:2022-11-08
Osoba sporządzająca dokument:Administrator
Osoba wprowadzająca dokument:Administrator
Liczba odwiedzin:878

Rozwiń Historia zmian

Data i godzina zmianyOsoba zmieniającaOpis zmianyPoprzednia wersja
2022-11-08 08:08:31AdministratorDodanie nowej zakładkiWniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej, cyfrowej lub informacyjno-komunikacyjnej