Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej, cyfrowej lub informacyjno-komunikacyjnej
Kto może złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej, cyfrowej lub informacyjno-komunikacyjnej w podmiocie publicznym?
Zgodnie z art. 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami wniosek o zapewnienie dostępności może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego.
WAŻNE – warunkiem złożenia wniosku jest posiadanie interesu faktycznego wobec instytucji. Interes faktyczny to potrzeba skorzystania z usług świadczonych przez podmiot publiczny.
Co napisać we wniosku?
Ustawa dokładnie precyzuje dane, które musza się tam znaleźć. A są to:
- dane kontaktowe wnioskodawcy, czyli czyli Twoje imię i nazwisko, adres, ewentualnie numer telefonu i adres e-mail (jeśli posiadasz)
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym, cyfrowym lub informacyjno-komunikacyjnym,
- wskazanie sposobu kontaktu z Wnioskodawcą, czyli jak można się z Tobą skontaktować
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, czyli w jaki sposób według Ciebie należałoby zlikwidować istniejącą barierę
Wniosek o zapewnienie dostępności można złożyć:
- osobiście: w siedzibie Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Olsztynie - Delegatura w Elblągu, ul. Wojska Polskiego 1, 82-300 Elbląg, od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 - 15.30
- drogą pocztową na adres: Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Olsztynie - Delegatura w Elblągu, ul. Wojska Polskiego 1, 82-300 Elbląg
- na adres mailowy: elblag@ih.olsztyn.pl
- na adres Elektronicznej Skrytki Podawczej na ePUAP: /p81e83omk6/SkrytkaESP
Podmiot publiczny powinien zapewnić dostępność (zrealizować żądanie) bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia Wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. Jeżeli zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, np. ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia Wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności, proponując dostęp alternatywny.
W przypadku, gdy podmiot publiczny nie zapewni wnioskowanej dostępności w sposób i w terminie wyżej wskazanym, Wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni liczonych od dnia upływu terminów, o których mowa powyżej.
Pliki
Wniosek o zapewnienie dostępności
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | WIIH Olsztyn |
---|---|
Data utworzenia: | 2022-11-08 |
Data publikacji: | 2022-11-08 |
Osoba sporządzająca dokument: | Administrator |
Osoba wprowadzająca dokument: | Administrator |
Liczba odwiedzin: | 878 |
Rozwiń Historia zmian
Data i godzina zmiany | Osoba zmieniająca | Opis zmiany | Poprzednia wersja |
---|---|---|---|
2022-11-08 08:08:31 | Administrator | Dodanie nowej zakładki | Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej, cyfrowej lub informacyjno-komunikacyjnej |